۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۵۳۲۰۱
عضو کمیسیون اقتصادی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان در عمل مشکلات اقتصادی را برطرف کنند | مدیری که نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند استعفا دهد

نماینده مجلس با بیان این که مسؤولان باید تمام همت خود را برای برطرف ساختن مشکلات اقتصادی کشور به کار گیرند، گفت: مدیری که نمی‌تواند مشکلات مردم را علاج کند، باید استعفا داده و جای خود را به افراد اهل بسپارد.
سید تقی کبیری

سید‌تقی کبیری، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که دشمنان ملت ایران در هر دوره‌ای به شیوه‌ای متفاوت در پی ضربه زدن به انقلاب بوده‌اند، اظهار داشت: روند مواجهه نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران در برهه‌ای از تاریخ با تحمیل هشت سال جنگ بوده و در دوره دیگری نیز با ترور شخصیت‌های برجسته کشوری بوده است.

کبیری با بیان این که آخرین نقشه استکبار جهانی و ایادی آن برای شکست دادن جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های اقتصادی است، ابراز داشت: دشمنان با تحریم‌‌های اقتصادی می‌خواهند به اهداف ظالمانه خود، یعنی مهار و نابودی انقلاب برسند.  

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران علیرغم فشار‌های بسیار زیاد اقتصادی از سوی دشمنان، به مسیر خود ادامه داده و حتی روز به روز بر قدرت منطقه‌ای آن نیز افزوده می‌شود تا جایی که می‌تواند نقش‌ ویژه‌ای در نابودی جریان تروریسم در سوریه و عراق ایفا کند؛ استکبار جهانی و ایادی آن به در صدد هستند تا این انقلاب 40 ساله را در چشم مردم ناکارآمد جلوه دهند تا بدین سبب مردم را از نظام دور کنند.

مسؤولان در میدان عمل مشکلات اقتصادی کشور را برطرف سازند

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود مردم معنا می‌گیرد، از این رو نظام جدای از مردم هیچ‌گاه دوام نخواهد آورد،  تحریم‌های ظالمانه خارجی، سوء مدیریت مسؤولان داخلی و امید‌های واهی به نسخه‌پیچی‌های خارجی منجر به ایجاد مشکلات عدیده‌ای در کشور شده است.

کبیری با بیان این که برخی تلاش می‌کنند تا مشکلات تلخ اقتصادی، معیشتی، بیکاری، تورم و رکود را به نظام نسبت دهند، گفت: مسؤولان و کارگزاران با بهره‌گیری از منابع غنی طبیعی و نیروی ارزشمند انسانی در میدان عمل مشکلات اقتصادی کشور را برطرف سازند.

وی با بیان این که ضعف در برخورد با مفسدان اقتصادی یکی دیگر از عوامل مشکلات اقتصادی در کشور است، اظهار داشت: برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، می‌تواند امنیت اقتصادی جامعه ارتقاء بخشد و سرمایه‌گذاران را برای ساخت کارخانه‌‌های تولیدی ترغیب کند. 

مدیری که نمی‌تواند مشکلات مردم را علاج کند  باید استعفا دهد

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به نقش بالای نخبگان، علما و دلسوزان نظام برای خنثی کردن نقشه شوم دشمنان، ابراز داشت: نظارت بر عملکرد مجموعه مسؤولان و پیگیری مطالبات مردمی به شکل اصولی و قانونی، دو وظیفه دلسوزان انقلاب برای روشن کردن افکار عمومی برای مقابله با مکر و حیله دشمنان است.

کبیری با بیان این که بخش عظیمی از مطالبات معیشتی مردم، به حق و واقع‌گرایانه است، خاطرنشان کرد: در هر کشوری از جهان ممکن است مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری وجود داشته باشد، اما این مشکلات دلیلی نمی‌شود تا عده ای در مقابل اصول مورد پذیرش نظام و قانون اساسی کشور بایستند.

وی ادامه داد: ورود نخبگان در چنین شرایطی از یک سو می‌تواند مطالبات مردمی را به شیوه‌ای صحیح و اثرگذار دنبال کند و از سوی دیگر از موج سواری معاندان و ضدانقلاب‌ از وضعیت به وجود آمده جلوگیری کند.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسؤولان باید تمام همت خود را برای برطرف ساختن مشکلات اقتصادی کشور به کار گیرند، مدیری که نمی‌تواند مشکلات مردم را علاج کند، باید استعفا داده و جای خود را به افراد اهل بسپارد.

وی عنوان کرد: طرح اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر اجرای آن تأکید کرده‌اند، در راستای مدیریت جهادی است تا اقتصاد جامعه به سمتی برود که آحاد مردم به ویژه اقشار محروم و کم‌برخوردار وارد فضای مورد علاقه معاندان و دشمنان انقلاب نشوند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات